Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros iedzīvotāji var pieteikt vairāk nekā 30 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus

Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros iedzīvotāji var pieteikt vairāk nekā 30 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus

Informācija medijiem 22.11.2019.

Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) visā Latvijā iedzīvotāji var vērsties, lai pieprasītu 34 Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pakalpojumus. Visbiežāk iedzīvotāji vēlas pieteikties slimības pabalstam, apbedīšanas pabalstam un pabalstam saistībā ar laulātā nāvi, kā arī pakalpojumiem personām ar invaliditāti, liecina VSAA apkopotie dati.

Kopumā 2019. gada desmit mēnešos vienotajos klientu apkalpošanas centros saņemti 9 tūkstoši iesniegumu slimības pabalsta piešķiršanai, kas ir 2,5% no kopējā šādu iesniegumu skaita.

Kā norāda VSAA, vienotie klientu apkalpošanas centri atrodas tuvāk iedzīvotāju dzīves vietām, tādēļ ir ērtāk nokļūt un pieteikties pabalsta saņemšanai. Tā, piemēram, VPVKAC saņemti 10% no visiem pieteikumiem apbedīšanas pabalstam vai pabalstam mirušā laulātajam. Savukārt invalīda kopšanas pabalsta vai transporta kompensācijas saņemšanai vienotajos klientu centros pieteikti 7,5% no kopējā iesniegumu skaita.

Tāpat VPVKAC darbinieki arī konsultē un māca klientiem, kā pašiem sagatavot iesniegumus elektroniski, izmantojot portālu Latvija.lv. Bet tie, kas nevēlas izmantot tehnoloģijas vai arī personas, kam nav internetbankas vai cita elektroniskās identifikācijas līdzekļa, aktīvi izmanto e-asistenta pakalpojumus. E-asistents ir VPVKAC darbinieks, kuram klients savā vārdā uztic pieteikt vienu konkrētu VSAA pakalpojumu.

VPVKAC ir pakalpojumu sniegšanas vietas 85 pašvaldībās, kurā vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā VSAA pakalpojumus. VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Tāpat šajos klientu apkalpošanas centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

 Vides  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apkopotie dati liecina, ka  2019. gada desmit mēnešos VPVKAC sniegti 81 264 pakalpojumi, no tiem par VSAA kompetencē esošajiem jautājumiem – vairāk nekā 14 800, bet e-asistenta pakalpojums izmantots 5430 reizes.

Papildu informācija:

Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533
E-pasts: prese@varam.gov.lv

Integrētās mācību un komunikācijas aktivitāšu programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros tiek organizēti sabiedrības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespēju izmantošanas un uzvedības maiņas veicināšanas pasākumi. Programmas koncepcija paredz integrētu pieeju – fokusēties uz 50 dzīves situāciju komunikāciju un mācīšanu, lai pēc paredzēto aktivitāšu īstenošanas, sabiedrība spētu atpazīt dzīves situācijas, kuras ir iespējams atrisināt vienuviet internetā – portālā Latvija.lv. Nozīmīgākā programmas sastāvdaļa ir mācības, kuru rezultātā tiks sagatavoti 6000 digitālie aģenti: valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, tostarp valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, kā arī bibliotekāri, skolotāji un žurnālisti. Digitālie aģenti konsultēs sabiedrību par e-pakalpojumu izmantošanu dažādās dzīves situācijās un drošu darbošanos internetā. Plašāka informācija par mācībām un to norisi pieejama portāla Latvija.lv atbalsta vietnē – https://daridigitaliarhivs.lv/.

Pasākums ir finansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”.